luni, 28 iulie 2014

INCHEIEREA UNUI CONTRACT DE VANZARE-CUMPARARE. ACTE NECESARE:

1.    Acte de identitate ale partilor
2.    Actele persoanei juridice(daca este cazul) certificat inmatriculare, certificat constatator, hot. AGA, imputernicire persoana semnatara
3.    Acte de proprietate (contract de vanzare cumparare, titlu de proprietate, certificat de atestare a dreptului de proprietate, contracte de donatie, certificate de mostenitor, certificat de urbanism, autorizatie de constructie, proces verbal la terminarea lucrarilor, etc)
4.    Incheiere de intabulare pentru bunurile imobile
5.     Documentatie cadastrala
6.     Certificat  fiscal
7.    Extras carte funciara pentru autentificare ( pentru bunurile imobile )
8.    Certificat de performanta energetica ( pentru constructii )
9.    Adeverinta emisa de asociatia de proprietari/locatari ( pentru apartamente)
10.    Alte documente ( certificat nomenclatura stradala, dispozitie de scoatere din circuitul agricol a terenului , facturi pentru utilitati, contracte de credit, dovada achitarii integrale a pretului catre  vanzator, certificat de urbanism, etc )

joi, 10 iulie 2014

Solicitantii Prima Casa pot urmari online starea dosarului lor.

Conform documentului de presa al FNGCIMM, pe adresa de internet a institutiei a fost creat un link catre o aplicatie prin care fiecare beneficiar poate urmari situatia dosarului sau in procedura de aprobare a garantiei pentru credit.

"Se consemneaza, astfel, momentul in care dosarul este transmis de la banca creditoare catre FNGCIMM, momentul in care este preluat si intra in lucru, aprobarea sau respingerea acestuia, precum si momentul in care contractul semnat este transmis bancii", se precizeaza in comunicat.

Concret, pe pagina Fondului, in sectiunea "Prima casa", clientii trebuie sa acceseze link-ul Stare solicitare, care deschide pagina aplicatiei de consultare pentru beneficiarii solicitarilor de garantare Prima Casa.

Dupa ce a selectat aceasta optiune, clientului i se va deschide o noua pagina, in care trebuie sa introduca unele date specifice.

Asa cum se poate observa, clientul trebuie sa introduca in formular:

banca la care a depus solicitarea de credit pentru Prima Casa
numele, prenumele, data nasterii titularului de credit
tipul imobilului si judetul in care se afla imobilul ce urmeaza a fi achizitionat.
Dupa introducerea datelor obligatorii, FNGCIMM va transmite informatiile respective rapid si transparent.

Amintim ca Programul Prima Casa continua si in 2014, cu un plafon suplimentar de garantii de1,2 miliarde lei.

In plus fata de alocarea unui plafon suplimentar, statul a dat posibilitatea intrarii in program si a altor banci. Concret, mai multe banci, dintre care ING, Banca Comerciala Feroviara, Banca Marfin, dar si IFN-ri precum Credit Coop sau Imocredit, au solicitat in repetate randuri sa intre in programul Prima Casa.

Prin urmare, HG nr. 5/2014, in vigoare din luna ianuarie, largeste sfera imprumutatorilor, cu conditia ca acestia sa-si desfasoare activitatea de creditare a persoanelor fizice pe baza reglementarilor validate de BNR si cu conditia transmiterii catre FNGCIMM si Ministerul Finantelor Publice a nivelului costurilor totale pe care le vor aplica finantarilor acordate in cadrul programului, precum si valoarea estimata a finantarilor care urmeaza sa fie garantate.

Asadar, daca pana acum existau 16 finantatori participanti la program, pe parcursul acestui an numarul lor ar putea creste, astfel ca solicitantii vor avea mai multe optiuni de creditare.
Sursa: avocatnet.ro